środa, 27 lutego 2013

DIV KOLCZYKI SUTASZ + ĆWIEKI


Koło mojego mieszkania znajduje się sklep z koralikami i akcesoriami do tworzenia biżuterii. Jest tam też gablotka z już gotową biżuterią, która zawsze mnie intrygowała. 
Unikam instrukcji, jestem raczej osobą która musi napatrzeć się na przedmiot, pooglądać z każdej strony aby odkryć jak zostało zrobione. Patrząc na kolczyki w tej gablotce nie miałam pojęcia 'Jak?', aż pewnego dnia internet zarzucił mi słowo sutasz. Potem tylko kierunek pasmanteria i 3 dni wyjęte z mego życia ;)
 Sutasz to ostatnio bardzo modna technika tworzenia biżuterii, która z miejsca zawładnęła sercami fanów ręcznie robionych ozdób. Fantazyjne esy floresy ozdobione kolorowymi kamieniami wyglądają zjawiskowo i zawsze przykuwają wzrok.
Sutasz to rodzaj haftu ręcznego, do którego wykorzystuje się paski z wiskozy zwane sutaszami. Nazwa tej techniki pochodzi od francuskiego słowa soutache, oznaczającego szamerunek czyli rodzaj sznurkowych ozdób naszywanych na mundury wojskowe. Soutachewywodzi się z kolei od węgierskiego słowa sujtas, oznaczającego plecionkę. 




16 komentarzy:

  1. Świetne kolczyki ;)
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. pasują ci ; DD

    zapraszam

    www.live-style20.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne! <3


    Zapraszam do siebie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne są :)).
    Boskie usteczka masz :D.

    Buziaki :*.

    OdpowiedzUsuń
  5. :O Jakie duże :O
    Pozdrawiam, zapraszam do polubienia fanpaga! :*

    OdpowiedzUsuń
  6. zapraszam Cię na konkurs na moim blogu, do wygrania DOWOLNA PARA BUTÓW! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie Ci to wyszło, jeszcze nie widziałam, żeby w taką biżuterię były wkomponowane ćwieki!

    OdpowiedzUsuń
  8. cudne sa;)
    aleksandra-fortuna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. amazing :)

    http://amelodyofdiaries.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne :)

    zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. ale masz ładne brewki:)

    pozdr

    OdpowiedzUsuń

Wystąpił błąd w tym gadżecie.